Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Alman Otomobil Üretiminin İşçilik Maliyeti Yüksek

Almanya’da üretilen her bir otomobil için ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolar. Bu miktar, ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan hakları kapsıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta sadece 106 dolar ile en düşük seviyede.

ABD’ye ithal edilen yabancı otomobillere gümrük vergileri getirilmesiyle birlikte, üreticiler üretimlerinin bir kısmını ABD’ye taşımaya başladı. Audi’nin ABD’deki ilk fabrikası da bu doğrultuda hayata geçiyor. Ancak, Almanya dışında üretim yapmanın tek nedeni gümrük vergileri değil; artan yerel işçilik maliyetleri, Alman otomotiv endüstrisi için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Yapılan araştırmada, dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasının incelenmesi sonucunda Almanya’nın en yüksek işçilik maliyetine sahip olduğu belirlendi. Üretimin ABD’ye taşınmasıyla maliyetlerde önemli ölçüde düşüş sağlanabilir. Ancak, hala araç başına işçilik maliyeti Çin’in 585 dolarlık maliyetinin üzerinde olacak. Bazı durumlarda Almanya’da bir otomobil üretmek, Çin’e göre 7.800 dolar daha pahalı olabiliyor.

Oliver Wyman’ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt’a yaptığı açıklamada, “Gelecekte Almanya’da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?” sorusuna odaklanılması gerektiğini belirtti. Üretimdeki düşüş devam ederse, birçok tedarikçinin ülkeyi terk edebileceği veya iflas edebileceği uyarısında bulundu.

Gümrük vergilerinin azalmasıyla birlikte, otomotiv sektörünün en büyük sorunu olan işçilik maliyetinin devam edeceği düşünülüyor. Bununla birlikte, daha uygun seçenekler de bulunmakta. Örneğin, Meksika’da bir aracın işçilik maliyeti sadece 305 dolar iken, Romanya’da bu rakam 273 dolar seviyesinde.


Araştırmalar, otomobil üretiminin en ucuz olduğu ülkenin, araç başına 106 dolarlık işçilik maliyetiyle Fas olduğunu gösteriyor. Renault’un Fas’taki fabrikasında işçilik maliyetlerinin Almanya’nınkinin 30 katı kadar düşük olduğu ortaya çıktı.

Tüm bu veriler, üreticilerin üretimi Avrupa’dan daha uygun maliyetli lokasyonlara taşıma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Related Posts

Türkiye’de bisiklet yolu ağı 2 bin kilometreye ulaştı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca, Türkiye genelinde bisikletli ulaşımı teşvik etmek amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında kent içi bisiklet yolu uzunluğu 2 bin kilometreye yaklaştı.

Emekli aylıkları için tarih belli oldu

Ayrıntılar geliyor…

TEPAV açıkladı: Mayıs ayı gıda enflasyonunu belli oldu

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), tarafından mayıs ayına ait Gıda Fiyat Endeksi TEGE) yayımlandı. TEGE verilerine göre, mayısta aylık gıda enflasyon oranı yüzde 1,21 olarak hesaplandı. Mayıs ayına ilişkin mutfak enflasyonunu TÜRK …

Sanayi devleri faize çalıştı

Türkiye’nin sanayi devlerinin 2024 kârı 640.8 milyar lira oldu. Bu kârın yüzde 96.6’sı ise finansman giderlerine harcandı. Böylece sanayi devlerinin yatırıma ayırabileceği 618.9 milyar lira faize gitti.

Beykoz’da devasa arsa satışa çıkarıldı

İstanbul’un Beykoz ilçesinde devasa bir arsa için satış ihalesi ilanı açıldı. Beykoz Beleediye Başkanlığı tarafından Cumhuriyet Mahallesi sınırları içinde yer alan 51 bin 379 metrekarelik tarım vasıflı arsa, ihaleyle satışa çıkarıldı. DEĞERİ EN AZ …

Bunu yapan emekli daha fazla maaş alacak! Uzman isim açıkladı

Milyonlarca emekliyi ilgilendiren emeklilik sistemindeki kritik değişimin emekli cephesinde nasıl karşılayacağını merak ediliyor. daha fazla prim günü yatıran vatandaşın emeklilikte daha fazla maaş almasının önünü açan bu düzenlemeyle birlikte yeni …