Demiryoluna kurulan dünyanın ilk sökülebilir güneş enerjisi santrali

İsviçre Merkezli Sun-Ways, Demiryolu Hatları Üzerinde Güneş Enerjisi Santrali Kurdu




İsviçre merkezli girişim Sun-Ways, demiryolu hatları üzerinde kurulabilen ve sökülebilen güneş enerjisi santralini resmen devreye aldı. Neuchatel şehrinden Alp dağlarına uzanan aktif bir demiryolu hattına kurulan 18 kW gücündeki tesis, 28 Nisan’dan itibaren üzerinden yolcu trenlerinin geçeceği şekilde hizmet vermeye başlayacak.

Demiryollarında Elektrik Üretme Dönemi

Sun-Ways tarafından dünyanın demiryolu trafiğine açık ilk ray üstü güneş enerjisi tesisi olarak lanse edilen tesis, 48 adet 385 W gücündeki panelden oluşuyor. Sistem sayesinde yılda yaklaşık 16 MWh elektrik üretilmesi hedefliyor. Üretilen enerji, kurulum alanına 500 metre mesafedeki kamu elektrik şebekesine aktarılacak.

İsviçre Ulaştırma Federal Ofisi, Ekim 2024’te projeye resmi onay vermişti. O tarihten bu yana sistem, çeşitli güvenlik ve uyumluluk testlerinden geçirildi ve gerekli tüm izinler başarıyla alındı. Önümüzdeki üç yıl boyunca panellerin kaplama dayanıklılığı, kirlenmeye karşı direnci ve demiryolu altyapısına etkileri gibi kritik başlıklarda ek testler yapılacak. Elde edilecek veriler, sökülebilir güneş panellerinin demiryolu operasyonlarına uzun vadede entegre edilip edilemeyeceğini belirleyecek.

Sun-Ways’in açılış törenine Belçika, Fransa, Endonezya, İsrail ve Güney Kore’den gelen delegasyonlar da katıldı. Bu ülkeler, kendi demiryolu sistemlerinde benzer çözümleri uygulamayı değerlendiriyor.

Ülkenin Potansiyeli Büyük




Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu verilerine göre İsviçre, demiryolu yoğunluğu açısından bir numarada yer alıyor. Dolayısıyla zaten yüz ölçümü küçük olan bir ülkenin atıl durumda olan bu önemli kapasiteyi güneş enerjisi olarak kullanması oldukça mantıklı. Ülkede yaklaşık 5,300 kilometre uzunluğunda demiryolu bulunuyor. Eğer tüm hat güneş paneli ile döşenirse buradan yılda 1 TWh’ye kadar elektrik veya ülkenin toplam ihtiyacının yüzde 2’sine denk elektrik üretilebilir.

Öte yandan, uluslararası bir araştırma ekibi, demiryolu hatları üzerine veya yakınına güneş enerjisi sistemleri kurulmasının teknik ve ekonomik açıdan uygulanabilirliğini analiz eden bir çalışma yayınladı. Araştırmada, sıkça eleştirilen bu tür projelerin, özellikle kırsal bölgelerde hem teknik hem de ticari açıdan cazip olabileceği sonucuna varıldı. Ancak uzmanlar, trenlerin geçişi sırasında oluşan güçlü mekanik stres ve panel yüzeylerinde birikebilecek yoğun kirlenme gibi risklerin sistem ömrünü kısaltabileceği uyarısında da bulunuyor.

Related Posts

Çift ekran ve gece görüş kameralı Ulefone Armor 28 Pro tanıtıldı

Ulefone Armor 28 Pro, 6,67 inç, FHD+ çözünürlük, 120Hz yenileme hızı, 2200 nit parlaklık sağlayan AMOLED ekrana sahip. Ayrıca bildirimleri gösterme gibi çeşitli işlevler sunan ikincil bir ekran var. Bu ekran 1.04 inç boyutunda, AMOLED, 600 nit …

Vivo Y37c tanıtıldı: 90Hz ekran ve 5.500mAh batarya ile dikkat çekiyor

Vivo, orta segment telefon serisini genişletmeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Temmuz ayında Çin pazarına Dimensity 6300 işlemcili Vivo Y37 ve Y37m modellerini, ardından da Snapdragon 4 Gen 2 destekli Y37 Pro’yu sunan marka, şimdi de sessiz …

AB, 5. nesil muharebe tankı için FMBTech projesini başlattı

Avrupa Birliği (AB) üyesi 13 ülke ve Norveç’in yer aldığı dev bir konsorsiyum, ana muharebe tanklarını çağın ihtiyaçlarına göre dönüştürmek için kolları sıvadı. “Mevcut ve Gelecekteki Ana Muharebe Tankları Teknolojileri” (FMBTech) adı verilen …

Motorola Razr 60 ve 60 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatları

Motorola, yeni katlanabilir akıllı telefonlarını tanıttı. Razr 60 ve Razr 60 Ultra isimli modeller, tasarım, ekran, performans ve yapay zeka gibi alanlarda önemli yükseltmelerle geliyor. Motorola Razr 60 Ultra özellikleri Razr 60 Ultra …

Türkiye’nin en büyük sulama tünelinde kazılar dev köstebekle başladı

Güneydoğu Anadolu Projesi’nin (GAP) en kritik halkalarından biri olan Silvan Projesi, devasa boyutlardaki tünel delme makinesi (TDM) ile yeni bir evreye geçti. Diyarbakır’da inşa edilen ve tamamlandığında Türkiye’nin en büyük sulama tüneli …

iPhone 16 Pro sınıfta kaldı: Hangi iPhone 16 modeli daha çok satıyor?

Apple iPhone 16’nın piyasaya sürülmesinin ardından ilk satış analizleri geldi. Rapor, tüketicilerin tercihlerinin daha uygun fiyatlı temel iPhone 16 modeline doğru kaydığını, bu modelin Pro ve Pro Max varyantlarına kıyasla belirgin şekilde daha fazla ilgi gördüğünü söylüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir